RIEŠIME BÝVANIE bilancuje desať rokov na trhu

image-10-rokovRIEŠIME BÝVANIE je etablovanou realitnou kanceláriou. Dôkazom je i to, že v októbri oslávila desať rokov pôsobenia na trhu. „Urobili sme obrovský posun vpred,“ hovorí riaditeľ kancelárie Martin Čapo. „Nie len z toho pohľadu, že dnes u nás pracuje 15 maklérov a radíme sa pravdepodobne medzi prvú päťku na trhu, no ten najzásadnejší prerod sa udial vo filozofii našej firmy,“ dodáva.

Realitný biznis zásadne zmenila finančná kríza v roku 2008. No zatiaľ, čo iným subjektom kríza klientov zobrala, kancelária RIEŠIME BÝVANIE od tohto času datuje posun svojho podnikania na vyššiu úroveň.

„Obdobie na začiatku podnikania bolo, podobne ako asi vo väčšine firiem, najmä o prežití. Museli sme sa veľmi snažiť, aby sme dokázali zaplatiť účty. Prichádzali sme síce progresívne s novými službami, no trh na ne nebol pripravený. A tak sme robili to, čo ostatní. Predávali sme vo väčšej miere novostavby.Využívali sme bežné realitné a predajné techniky. No bolo to málo,“ spomína M. Čapo.

Až prelomový rok vytýčil podľa neho kancelárii nové méty. Znamenalo to posun zo všeobecne uplatňovaného zamerania na kvantitu výkonov na ich kvalitu. Filozofiou RB teda odvtedy je sústredenie sa na menší počet klientov ale poskytovanie špičkového servisu. „Rok 2008 priniesol zmenu v tom, že si bolo treba vybrať klienta a bolo si treba s nim vedieť vytvoriť veľmi úzky vzťah. Len tak bolo možné prežiť,“ približuje.

Zásady tohto prístupu uplatňuje kancelária i dnes. Pracuje takmer výhradne cez exkluzívne zastúpenie, ktoré podľa nej vie priniesť klientom najlepšie výsledky. Makléri riešia v jednu dobu len zhruba desať aktívnych zákaziek, čo je oveľa menej ako v iných kanceláriách.

Filozofiou spoločnosti nie je, mať čo najviac zákaziek a nepoznať mená klientov. „Cieľom je mať spokojných klientov, s ktorými máme dlhodobý vzťah. Majú nás radi a obracajú sa na nás i v budúcnosti s prosbou o radu alebo s iným obchodným prípadom. Spokojní klienti sú šíriteľom dobrých referencií, čo je zárukou nového biznisu,“ vysvetľuje filozofiu firmy jej riaditeľ.

Kancelária si už druhým rokom prieskumom monitoruje spokojnosť klientov. Čísla sa blížia hodnote sto percent.

Nový spôsob práce priniesol zmenu i v motivácii maklérov. Ich cieľom nie je len uzavrieť prípad a následne získať províziu. Hlavným motívom je, aby bol klient na záver celého procesu so službou spokojný. Od maklérov sa teda vyžaduje, aby si vedeli s klientmi vytvoriť veľmi blízky vzťah. To sa zohľadňuje aj pri ich výbere. „Každý musí mať v sebe ľudský rozmer,“ hovorí M. Čapo. „U nás by ste typického realitného makléra hľadali márne.“

Dokladá, že tento prístup sa následne ukázal ako dobrá voľba. Realizované prípady generovali nové úspechy. Spokojní klienti prinášali cez dobré referencie do firmy nové obchody. Rastú teda jej tržby  a spokojnejší sú i sami makléri. Vidia, že ich práca má význam a berú ju ako celoživotné zamestnanie.

RIEŠIME BÝVANIE však nechce ustať v procese zmien. Profiluje sa ako inovátor na trhu. Ako prvá kancelária na trhu sa napríklad aktívne venuje službe agenta kupujúceho alebo predaju formou tichej aukcii, či formou open house.

To čo sa nemení, je ale realitné zameranie kancelárie. Naďalej chce pôsobiť na rezidenčnom trhu Bratislavy a západoslovenského kraja. Hodnota nehnuteľností sa najčastejšie pohybuje od sto do dve sto tisíc eur. Cieľovou skupinou je stredná trieda. „Sú to ľudia ako my. Chcú veciam rozumieť, potrebujú ich mať vysvetlené, takže je tu stále priestor na náš individuálny prístup ku klientom,“ uzatvára M. Čapo.